Zapisy na zajęcia w Pracowni historyczno-archeologicznej 2018/2019
Informujemy o rozpoczynających się w dniu 27 sierpnia 2018 roku, zapisach na zajęcia prowadzone w ramach Pracowni historyczno-archeologicznej - rok szkolny 2018/2019. W zajęciach uczestniczyć mogę dzieci w wieku od lat 7. Rodziców, którzy zainteresowani są uczestnictwem swoich pociech w wyżej wymienionych zajęciach, prosimy o zgłoszenie się do Sekretariatu GCKiS (pn. - pt.; godz. 7:30-15:30) w celu wypełnienia stosownych deklaracji. SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO UDZIAŁU.
Terminy zajęć w 2018 r.:
12.09.2018, godz. 15:00
26.09.2018, godz. 15:00
10.10.2018, godz. 15:00
24.10.2018, godz. 15:00
4.11.2018, godz. 15:00
21.11.2018, godz. 15:00
5.12.2018, godz. 15:00
19.12.2018, godz. 15:00
Miejsce: Żarowska Izba Historyczna, ul. Dworcowa 3
Prowadzący: specjalista d/s zbiorów muzealnych, archeolog Bogdan Mucha
Cena zajęć za miesiąc – 20 zł
Cele edukacyjne zajęć w Pracowni historyczno-archeologicznej:
kształcenia:
- pogłębienie zainteresowań historycznych uczniów, budzenie ciekawości poznawczej dotyczącej przeszłości
- kształtowanie umiejętności syntetyzowania wiedzy w czasie i przestrzeni historycznej oraz w ciągach problemowych
- rozumienie zjawisk i procesów historycznych w wymiarze polskim, europejskim i powszechnym
- poszerzenie wiedzy o przeszłości, etapach rozwoju ludzkości, procesach historycznych
- pogłębienie myślenia historycznego, dostrzegania związków przyczynowo-skutkowych i czasowo-przestrzennych
- uświadomienie historycznych korzeni Polski w Europie
- doskonalenie korzystania z różnych źródeł wiedzy historycznej, w tym z Internetu
wychowania:
- kształtowanie postaw obywatelskich i patriotycznych, szacunku dla tradycji narodowej
- przygotowanie do świadomego, odpowiedzialnego i aktywnego życia w demokratycznym społeczeństwie
- umiejętność współdziałania i współpracy w zespole
- kształtowanie postaw tolerancji i szacunku wobec innych religii, kultur i poglądów
- kształcenie krytycyzmu poznawczego, umiejętności oddzielenia faktów od ocen i wniosków
- zachęcenie do samodzielnej pracy intelektualnej